Hypotheek Checkpunt wil meer uit bestaande klant halen

De vrij nieuwe franchiseformule Hypotheek Checkpunt hoeft niet per se nieuwe klanten te genereren, maar wil vooral meer uit bestaande klanten halen. Volgens Remy Sedney, meerderheidsaandeelhouder van Hypotheek Checkpunt, staat bij de formule het aantrekken van nieuwe klanten expres niet centraal.

Dat komt doordat het genereren van nieuwe klanten er vaak voor zorgt dat de dossiers van bestaande klanten langer blijven liggen. Hypotheek Checkpunt wil echter meer uit de bestaande klanten halen en let daarom niet alleen op uitbreiding van het klantenbestand. 
Door de kleinere kantoren van Hypotheek Checkpunt bij te staan met administratieve en marketingondersteuning, probeert men van de bestaande klanten totaalrelaties te maken. 

Hypotheek Checkpunt heeft nu 13 kantoren. De formule probeert vooral kleinere ondernemers en zelfstandigen tot de formule te bekeren. Deelnemers worden geworven via e-mail. Box Finance, dat een minderheidsbelang in Hypotheek Checkpunt heeft, zorgt ook voor aanwas van ondernemers via accountmanagers van Box. De keten werkt ook samen met Voogd & Voogd. Hun faciliteiten maken het mogelijk voor de klanten van Hypotheek Checkpunt om online schadeverzekeringen af te sluiten. Dat gaat viawww.hypotheekcheck.nl.

Bron: mkbnet.nl